İZMİR YELKEN AKADEMİSİ

2002 yılında yelken sporunda 1.000 in üzerinde milli olmuş 2004 Atina Olimpiyatlarında ülkemizi temsil etmiş bir çok ulusal ve uluslararası yat ve yelken yarışında madalya ve kupalar kazanmış Kaan ÖZGÖNENÇ tarafından İzmir de kurulan ilk Yatçılık ve Yelken okulu olan İZMİR YELKEN AKADEMİSİ her geçen yıl yat ve yelken camiasına yeni yelkenci ve sporcular kazandırmaya devam ediyor.


Bünyesinde bulunan tekne sayısını her  yıl  arttıran İZMİR YELKEN AKADEMİSİ; yat ve yelken eğitimlerinin haricinde yetiştirdiği sporcular ile yılın 37 haftasında en az bir tekne ile yat yarışlarına katılarak kursiyerleri ile önemli organizasyonlarda yer almaya devam etmektedir.

Kendi internet sitelerinde Akademi; farklılıklarını aşağıdaki şekilde listeliyor...

• Yelken sporunu sadece çocukların değil, 7den 70 e isteyen herkesin yapabileceğini gösteriyoruz

• Yelken sporunu seviyor ve sevdiriyoruz
• Denizi sevdiriyor ve koruyoruz
• Bilgili, bilinçli yelkenci ve denizciler yetiştiriyoruz
• Yelken sporunun sağladığı dostluklar ve ekip uyumunu kazandırıyoruz
• Kurumlara ve çalışanlarına yelken sporunun kriz anında problem çözümü, ekip uyumu ve iletişimi geliştirici özelliklerini aktarıyoruz
• Stresten ve monotonluktan uzaklaşarak huzur dolu farklı bir hobi edindiriyoruz
• İzmir’de yetişkinlere yat ve yelken eğitimi veren ilk firmayız,
• İzmir' de 12 ay boyunca yat ve yelken eğitimi veren tek firmayız,
• 8 metreden 12 metreye kadar 5 adet farklı özelliklerde teknemiz mevcut,
• Tüm eğitimlerde, kendi dershanemizde sunum, fotoğraf ve video destekli teorik sınıf eğitimleri veriyoruz,
• Tüm eğitimlerde, deniz çalışmalarında verimlilik sağlamak için gruplarımıza 5 kişiden fazla kursiyer almıyoruz (yarış ekipleri hariç),
• Temel seviyeden itibaren Navigasyon ve Harita eğitimi veriyoruz,
• Can güvenliğinin ön planda olduğu eğitime uygun hava şartlarında eğitim yapıyoruz,
• Geçmişi başarılar ile dolu tecrübeli milli yelkencilerden oluşan eğitmen kadromuz mevcut,
• Türkiye Yelken Federasyonundan Eğitmenlik Belgesi olmayan eğitmenler çalıştırmıyoruz.
• Bugüne kadar 3.000’den fazla kursiyer yetiştirdik.

İletişim Bilgileri : www.izmiryelken.com / 0232 484 64 65 - 0539 455 3060

devamını oku →

Pupa Yelken / Kısmetin Dünya Seyahati / Sadun BORO


Pupa Yelken;  Sadun Boro'nun Kısmet adlı teknesiyle yapığı dünya seyahatini anlattığı kitabıdır. İlk olarak Hürriyet gazetesinde tefrika edilmiştir. 


İlk baskısı 1969 yılında yapılmıştır.

Sadun Boro'nun "Kısmet" teknesiyle yaptığı tam dünya turu önce o yıllarda Hürriyet gazetesinde günü gününe tefrika edildi. Bu gazete yazıları daha sonra 1969 yılında Günaydın gazetesinin basım tesislerinde kitap haline getirilerek yayımlandı.

Kitap 2000 yılından sonra tekrar basılmıştır.
Son baskısı, 2013 yılında Denizler Kitabevi tarafından yapıldı ve 35 dk.lık bir CD eklendi.
Boro'ların, o yıllarda kendi seslerini bir teybe alarak oluşturduğu kayıtların bulunduğu CD, Galapagos Adaları'nda foklarla yapılan keyifli bir röportajla başlıyor. Pasifik geçişinde yaşadıkları, Markiz Takımadaları'ndan Nukuhiva'da demirlediklerinde gördükleri ve ardından Pasifik'in incisi Tahiti Adası'ndaki maceraları ile devam ediyor.  Bu nostaljik kayıt şarkılarla son buluyor. 
Sadun Boro hayatta en büyük hayali olan dünya seyahatini; 1963'te Salacak'ta, Athar Beşpınar'ın atölyesinde kızağa konan 10.5 m. boyundaki "Kısmet" adını verdiği teknesiyle gerçekleştirdi. 
Bu aslında onun ilk açık deniz yolculuğu değildi.  
Sadun Boro, önce 1952'de bir İngiliz maceraperestle birlikte Ling adlı 11 metrelik yelkenli ile Amerika'ya kadar uzanan ve 6 ay süren bir seyahat yaptı. 1965'te ise eşi Oda ve Kanarya Adaları'nda aralarına katılan Miço adını verdikleri kedileriyle birlikte, 10,5 metrelik Kısmet yelkenlisi ile 2 yıl 10 ay süren dünya seyahatine çıktılar. 22 Ağustos 1965–15 Haziran 1968 tarihleri arasında gerçekleşen seyahatin güzergâhı; İstanbul-Cebelitarık-Kanarya Adaları-Barbados-Karayip Adaları-Panama Kanalı-Galapagos Adaları-Markiz Adaları-Tuamotu Adaları-Tahiti ve Rüzgâraltı Adaları-Tonga Adaları-Fiji Adaları-Yeni Hebrid Adaları-Yeni Gine Adası-Torres Boğazı-Timor Adası-Endonezya-Singapur-Bengal Koyu-Seylan Adası-Arap Denizi-Kızıldeniz-İsrail ve İstanbul idi.

Sadun BORO pupa yelken'in 2000 yılındaki tekrar basımına ilişkin olarak diyor ki;"Otuz beş yıl gibi uzun bir aradan sonra "Pupa Yelken"in yeni baskısını hazırlarken, o günü yaşamamış okurlarımız için seyahatimizin basında ve toplumumuzdaki yankısından, amatör denizciliğimize etkisinden biraz bahsetmek istedim.
Ayrıca kitabın arkasındaki "Geçen Yıllar" bölümünde o günlerden bu yana hem bizim hayat hikayemizi, hem de değişen yaşam koşullarının uzun deniz yolculuklarını nasıl etkilediğini ve bu gelişmenin neler getirip neler götürdüğünü bulabilirsiniz.
Kitabın birinci baskısı o zamanın en modern Vebofset baskı tekniği ile Günaydın gazetesinin matbaasında gazete kağıdına basılmıştı. Yeni baskısı günümüz dijital ortamında gelişmiş teknikle yapıldı. İçeriğinde hiçbir değişiklik olmadı. Arka sayfalarındaki ilanların yerine yolculukla ilgili gazetelerde çıkan haber ve röportajları koyduk. Bazı önemli gazete küpürlerini o günleri yaşayamayan gençlere göstermek istedik.
O günden bu yana sayıları hiç de küçümsenmeyecek kadar çok insan Pupa Yelkenden esinlenerek küçük veya büyük bir tekne sahibi oldu, denize adımını attı, ondan istifade etmeye çalıştı. Hatta bunlardan bazıları gönderinde veya gurcatasında ay-yıldızlı bayrağı dalgalanan kendi yelkenlileriyle dünya seyahatlerini muvaffakiyetle tamamladı. Bugün daha birçokları dünyanın dört bir yanında dolaşıyor, yenileri çıkmaya hazırlanıyor.
Kısmet ve Pupa Yelkenin amatör denizciliğimizin yeşerip, gelişmesine bir nebze katkısı olduysa ne mutlu bizlere. Yavaş da olsa amacımıza ulaşmanın bahtiyarlığını yaşıyoruz.."



Muğla'nın Bodrum ilçesinde Okluk koyunda teknesinde yaşayan 85 yaşındaki Boro, 1964 yılında İstanbul'da yaptırdığı 10,30 metre boyunda 3,20 metre genişliğindeki Kısmet'i 2010 yılında Rahmi Koç Müzesi'ne bağışladı.

Yaşamının en güzel günlerini, yaklaşık 45 sene kullandığı ''Kısmet'' teknesinde geçirdiğini belirten Boro;
''Bu tekne ile 1965 yılında 3 yıl süren dünya turuna çıktım. En güzel, en manalı günler, aylar, yıllar 'Kısmet'in içinde geçti. Onunla tayfunları, en şiddetli fırtınaları yaşadık. Pasifik'te mehtabı seyrettik. Hepsi 'Kısmet'in sayesindeydi. Sevdiğim bir tanemden ayrılıyorum. Zaten satılmayacak, bir müzeye bağışlanacak demiştim. Artık yaş ilerliyor. 'Kısmet' bir uzun yol teknesi olarak yapılmıştı. Seyahatte çok rahattık.'' Yaşamının geri kalanında yeni yaptırdığı tekneyi kullanacağını, Kısmet' den ayrıldığı için büyük üzüntü yaşadığını vurgulayan Boro, şöyle devam etti: çok acı bir duygu. 'En doğru karar bu olsa gerek' dedim kendi kendime. Yeni yaptırdığım tekne rahat tabii. Duşu, tuvaleti, kaloriferi, buzdolabı daha ev gibi. Bu saatten sonra nasılsa uzun yola gidecek değiliz. Daha rahat şartlarla 20-30 sene de onu kullanırsak geçer, gider. 
Kendisi 45 sene binlerce insana denizi sevdirdi, denize çıkmasına vesile oldu. İnşallah bundan sonra da genç yavrularımıza deniz sevgisini, açık denizlere yelken açma merakını orada aşılayabilirse görevine devam etmiş sayılır.''   


Kısmet, bugün İstanbul-Hasköy'deki Rahmi Koç Müzesi'nde sergileniyor.

devamını oku →

Demirlemede önemli noktalar...Ve Bosa Kilit kullanılması..

Irgatlar ve vinçler yük kaldırır ancak darbe kaldırmazlar.

Yazı ve fotoğraf alıntıdır..
Teşekkürlerimizle..Sn. Haluk IŞINDAĞ / www.denizce.com 



Eğer kıç koltuğunuzu vinçlerinizden yararlanarak toplamışsanız, işi bitince yükü vinçten koçboynuzu veya baba-lara aktarın.
Irgattaki zincir özellikle rüzgarlı havalarda teknenin yanal dönüşlerinden ve sağnak darbelerinden dolayı gerilir. Irgat ana eksenine zarar verebilir. 

Tüm bunları önleyebilmek için "Bosa" kilidi vurmakta yarar vardır.

Takılışı, çözülüşü, gerektiğinde ayarı değiştirilmeden çözülüp demir konumu değiştirilip tekrar yine saniye mertebesinde takılabilmesi, zincirin loçasında her tür işleme hazır beklemesi nedeniyle önerim; r
esimde gösterilen biçimdeki "Bosa Kilit"lerinin kullanılmasıdır.
Bağlantısı güverte altındaki ayak kumandaları güvenlidir. Altın kontaktörlü olsa dahi el kumandaları, hele takıp-çıkartma zorunluğu varsa eğilme, kırılabilme ve oksitlenme riskine açıktır.
Zincir sayaçları pahalı ve genelde yukarıdaki - diğer nedenlerden dolayı bozulmaya yatkındır. Kumandaların sadece sayaç niteliğinden yararlanmak için korunaklı biçimde dümen başına alınması yararlı olabilir.

Zincir saymak için en güvenli yol, ırgatın 30 saniyede kaçmetre bıraktığının bilinmesidir.

Dikkat !!! 

* Toplayamayacağınız demiri atmayın
* Güvenli en sığ yeri tercih edin.
* Salınım yarı çapında (Toplam zincir uzunluğu - derinlik + tekne boyu) çapariz olmamalıdır (sığlık, başka tekne...)
* Saçak altın "çok yakın" bölgelerde tekneler... Sağnak yapısına göre farklı yöne dönebilirler. DİKKAT...!
* Özellikle demir toplarken ve atarken motor en az 1500 devirde çalıştırılmalıdır
(1500 devirde elektrik üretmeyen dinamo neredeyse yoktur)
20 metreden daha az zincir bırakmayınız.
Yelkenli ve havaleli teknelerin kaloma miktarı en az "5" katı olmalıdır.
* Demirleme bölgesi, önceden iskandil edilmeli ve dip yapısı ve oluşumu belirlenmelidir.

* ÖNEMLİ: Rüzgara baş verilmeli demir bırakılmalı ve "hiç zorlamadan" rüzgar yönüne kaçarak demirin serilmesi sağlanmalıdır.

* Tornistan (Turn to astern) ile zincir + demirin sınanması ancak bundan sonra yapılmalıdır. Aksi halde özellikle erişte zeminlerde çok rahatlıkla hiç istemediğiniz bölgelere doğru uzaklaşabilirsiniz.
* Çok salınan teknelerde Bumba uçuna, Balançina yönüne üçüncü ucu yine bumbaya bağlı küçük bir (uzun kenar = en çok 1/3 bumba) rüzgar dümeninin kullanılması yararlıdır.

Halat koç boynuzuna geldiği yönün zıt başından "asla yatay döndürmeden" sekiz yaparak bağlanmalı, sürtünme gücü yeterli halatlarda "1" diğerlerinde "2" kazıkbağı ile bağlanmalıdır. Bedenin kalanı tekrar volta edilerek hızlı eylem gereken durumlara çapariz yaratılmamalıdır. 
Motor, doğa şartlarından etkilenmeyecek biçimde kumanda edilmelidir.


Rüzgarlarınız kolayına, pruvalarınız hep neta olsun...


devamını oku →

Bodrum'da Günlük Haftalık Yelken Gezileri

2 - 3 saatlik ve günlük,

Birkaç günlük veya haftalık yelken gezileri...




Bodrum Milta marinada (merkezde) Marina Yacht Club ve Sünger Pizza önünden hareket ile Bitez, Aspat, Gümüşlük, Karaada, Orak adası, Akyarlar, Çökertme civarında yelken yaparak günün yorgunluğunu atabilir, güneşi huzur içinde yelken yaparak batırabilir ve yelken sonrası parti ve sohbetlerimize katılabilirsiniz.
Sabah marinada şahane bir kahvaltı ve gece Bodrum eğlencelerine katıldıktan sonra teknede veya otelde kalabilirsiniz.

Teknemiz 15,5 m boy 4,6 m en BAVARIA fiber yelkenlidir. (5 kamara, 3 wc/duş, air condition)

Gezi saatlerini ve günlerini size özel organize edebiliriz.

Arkadaş ve sevdiklerinize unutamayacakları bir yelken gezisi hediye edebilirsiniz.



iletişim...e-mail..worldsailingclub@gmail.com

www.worldsailingacademy.com/tr

http://www.facebook.com/groups/227421712921
devamını oku →

Marmaris'de SOLLARE SAİLİNG özel bir yelken okulu...

Sabine Dedeoğlu ve Tayfun Öztuna tarafından kurulan  SOLLARE SAILING ; 2010 senesinden itibaren yelken ve denizcilik kurs ve gezi programlarına Marmaris çıkışlı devam ediyor.  


Yelken Bölgesi

Sabine DEDEOĞLU
1965 yılında Münih’te doğdu.
1989 senesinde Turizm ve Otel-Restoran Yöneticiliği bölümden mezun oldu.
1990 - 2001 seneleri arasında Antalya bölgesinde turizm sektöründe çalıştı.
2003’ de Türk vatandaşlığına kabul edildi (Sabiha Dedeoğlu olarak).
Hayatı boyunca judo, masa tenisi, hentbol, kayak, yüzme, rüzgar sörfü ve yelken başta olmak üzere spora hep meraklı oldu.
10 yaşında yelkene başladı daha sonra Baltık Denizi ve Akdeniz’de yelkenciliğini geliştirdi.
2002 senesinde IYT Master of Yachts Coastal Instructor lisansını (Kıyı Yat Kaptanı Eğitmenlik Belgesi) ve IYT Master of Yachts Offshore belgesinini (Uzun Yol Yat Kaptanı) aldı.
2002 -2006 senelerinde International Sailing School Marmaris’de eğitmenlik yaptı.
2006 senesinde Tayfun Öztuna ile beraber skippertraining (deniz eğitim ve yelken programı ) başladı.

Sabine Dedeoğlu Kaptan olarak 50 den fazla yelken yarışına katıldı ve 35.000 den fazla deniz milini arkasında bıraktı. Denizde 800’den fazla kişiyi yelken ve denizcilik konularında eğitti.

Tayfun ÖZTUNA
1953 İstanbul doğumlu; Türk ve Alman vatandaşı.İstanbul Üniversitesi Fizik Matematik mezunu, Master çalışmalarını Hannover Teknik Ünivertesinde yaptı.
Denize olan büyük ilgi 7 yaşlarında başladı. 15 yaşında ilk motorlu teknesi kavuştu, ilk hobi yelkenciliği bu yaşlarda başladı.1980’de windsörfe başladı, sonra IWA (International Windsurfing Association) Instructor belgesini ve Waterski Instructor (su kayağı eğitmen) belgesini aldı.
Almanya’dan (DSV) Kanada’dan CYA ve Amerika’ dan IYT Yachtmaster Offshore lisansların sahip oldu.
1986’dan sonra Marmaris büyük turistik tesislerde su sporları merkezleri kurup, çok sayıda denizciye eğitmenlik hizmetleri verdi.
1990’dan beri aktif olarak uluslararası yat yarışlarına katılıyor.
MIYC’ de (Marmaris International Yacht Club) Yönetim Kurulunda bulundu.
Yelken yaptığı denizler: Kuzey Denizi, Baltik, Ege ve Akdeniz.Arkasında onbinlerce denizmili bıraktı.

Yelken programı, 
fotoğraflar ,yorumlar ve iletişim için ..
---> http://sollaresailing.com/ 
devamını oku →

Cumhur Gökova, hocaların hocası ile yelken öğrenin..

1970-1976 yılları arasında Dünya seyehati yapmış, 20 yaşında Atlantik Okyanusu'nu geçmiştir. Yelken ile dünya gezisi yapan ikinci Türk unvanını taşır (Birincisi Sadun Boro). Çok sayıda yelken eğitmeni yetiştirmiş olması nedeniyle Türk yelkenciliğinde "Hocaların Hocası" olarak anılır.

Türkiye'de ilk Kadınlar Yelken Takımını kurmuş, ARC 2005 yelken yarışında Türkiye'ye ikincilik getirmiş, Türkiye Olimpiyat Komitesi tarafından ödüllendirilmiştir.

1969 Yılında kurulan, Dünya yelken okulları ve belgeleri otoritesi kabul edilen ISSA ( INTERNATIONAL SAILING SCHOOLS ASSOCIATION) Dünya nın 32 ülkesinde bulunan 3.500 okulundan ''Gökova Yelken Okulunu'' Eğitmen eğiticisi kabul etmiş ve belgelendirmiştir.


Yelken programı ve diğer detaylar, iletişim için http://www.gokovasailing.com/ ...
devamını oku →

Laser 4.7 Gençler Dünya ve Avrupa Şampiyonu Anıl ÇETİN


Laser 4.7 Gençler Dünya ve Avrupa Şampiyonası Temmuz 2013'de Macaristan'da yapıldı. 
Macaristan'ın Balaton Gölü'nde düzenlenen şampiyonaya 245 sporcu katıldı. Şampiyonada Bodrum Belediye Yelken Kulübünden Anıl Çetin, 18 yaş altında dünya ve Avrupa sıralamasında birinciliği elde etti.



Aynı kategoride yarışan Türk sporculardan Selim Hekimoğlu 4., Can Obuter 7., Mehmet Duran Dinç 12., Uğur Esen de 18. oldu.



Çifte şampiyonluk yaşayan Anıl Çetin, yaptığı açıklamada, yakaladığı şampiyonlukların haklı gururunu yaşadığını belirterek, "Ülkemi en iyi şekilde temsil ederek şampiyon olduğum için çok mutluyum. Başarımda emeği geçenlere ve bana büyük destek olan takım arkadaşlarıma teşekkür ederim" dedi.







devamını oku →

Büyük Yarış Başlıyor..Start 12 Temmuz Cuma 16.00 Çengelköy..

İki boğaz ve iki denizde gerçekleşecek yılın en uzun rotalı mücadelesi olan Deniz Kuvvetleri Kupası’nda start 12 Temmuz Cuma günü saat16.00’da Çengelköy’den verilecek. 

TAYK tarafından bu yıl 42’ncisi düzenlenen yarışa 58 tekne kayıt vermiş durumda. Deniz Harp Okulu geçen yıl olduğu gibi Bordo 60 sınıfı iki teknesiylekatlıyor.
“Büyük Yarış” için son hazırlıklar gözden geçiriliyor. Bugün Ataköy ve Kalamış marinalarında yatlarda güvenlik ekipmanlarının kontrolleri yapılacak. 
Yarışın en kalabalık grubu, 24 tekne ile IRC1 sınıfı. IRC2’de 13, IRC3’te 12, IRC4’te 4 ve Desteksınıfında da 5 olmak üzere toplam kayıt veren tekne sayısı 58’e ulaştı. Bu sayı geçen yıl 56 idi.

Ancak bu yıl bazı “tanıdıkları” göremeyeceğiz. 

Levent Özonur, FarrAway’ını getirmedi. Aydın Yurdum da Goblin 3’ü yarışa sokmadı. Melges 32 Uka Uka’sında “güvenlik” konusunda organizasyonla bazı sıkıntılar yaşayan Targan Hazarhun,Büyük Yarış’a girmeyeceğini BAYK Kış Trofesi’nin kapanışında ilan etmişti. Sponsorları ile yapılan anlaşmalarında yer almadığı için Avea-İstanbul Yelken de mücadeleye katılmayanlar arasında. 
Buna karşılık Ahmet Eker, biri A35, diğeri SunFast 3200 modeli iki teknesiyle yarışa girecek.Ciciko’sunu Ahmet Eker’e sattıktan sonra geçen yılı “boş” geçiren Nikola Çerkezo, yeni teknesiDehler 41 Ciciko 2’si ile start hattında yer alacak.


“İRİ”LER ARASINDA BİR YABANCI VAR

“İri Abi”ler grubunda 1.392’lik reytingi ile Bülent Atabay’ın Orient Express VI’sı bu yıl da ilk sırada. En yakın rakibi Gürhan Tüker’in 1.371 reytingli Korza’sı onu izliyor. DHO’nun Bordo 60 Tayfa II’si1.333, diğer Bordo 60 Rota’sı 1.332’lik reytinge sahip. “İri”ler arasında bir de “yabancımız” var. O daKarl Enzler’in 1.267’lik reytingi ile Baltic 56 Lurigna’sı…

ASIL ÇEKİŞME FARR 40’LAR ARASINDA YAŞANACAK

6 adet Farr 40 ise IRC1’in “hızlıları” arasında IRC1’de mücadele edecek. 
FarrFara (FarrFara Ekibi/Erhan Uzun), Boreas İzmir Yelken Akademisi (Kaan Özgönenç), Flying Box-Lemon Arkas (Pamir Sezener) güneyden geldi. İstanbul’dan katılanlar ise Borusan Racing-Çılgın Sigma (Bülent Demicioğlu/Bora Gümüşdal), Alvmedica 2 (Cem Bozkurt/Sinan Sümer) ile 7 Bela (7 Bela Ortaklar/Ahmet Gürsel Öztürk). 

EN KÜÇÜK,EN YAŞLI…

Filonun en küçüğü ise IRC4’teki Akfen-Lady Antioche. Özcan Özverim’in Dufour 30’unun reytingi0.868. “En kıdemli” tekne ise kuşkusuz Deniz Durmay/Engin Deniz’in IRC2’de yarışacak olanBluewind’i… 

BRİFİNG NOTLARI

İstanbul-Bozcaada-Çeşme rotasında “Deniz Kuvvetleri Kupası”, Çeşme koyiçi yarışları veÇeşme-Didim rotalı Çakabey 923 ile “Doğu Ege Yelken Haftası” olarak anılan Büyük Yarışhakkında ekiplere Fenerbahçe D/G İstasyon Komutanlığı’nda bir brifing verildi.

TAYK Genel Müdürü Cahit Üren’in verdiği brifingdeki bazı önemli noktalar şöyle:
Gelibolu’ya 20 deniz mili mesafeye giren yatlar, seyir güvenliği açısından VHF Kanal 11’i kullanarak Sektör Gelibolu’ya çağrı yapacak, kendisini tanıtacak ve plotlanmasınıisteyecek.
Gelibolu’ya yaklaşırken VHF Kanal 11, Çanakkale Boğazı’nda VHF Kanal 12 ve Kumkalebölgesinde (Çanakkale Boğazı çıkışı) VHF Kanal 13’deki telsiz görüşmeleri takip edilecek veuyarlar dikkate alınacak.
Çanakkale Boğazı’nda trafik hattının sancağında kalmaya dikkat edilecek.
Nedeni ne olursa olsun yarıştan çekilen bir tekne “terk” kararını mutlaka Yarış Komitesi’netelsiz veya cep telefonu aracılığı ile gerek olursa ara istasyon kullanarak bildirecek.
Yarışlardan sonra deklarasyon formu doldurularak Yarış Komitesi’ne teslim edilecek.(Çeşme koyiçi yarışlarında bu işleme gerek yok).
Protesto veren bir tekne, kırmızı (Burak) flamasını finiş yapana ve protestosunu komiteye bildirdiği ana kadar tokada tutacak. 


DENİZ KUVVETLERİ KUPASI VE DOĞU EGE YELKEN HAFTASI PROGRAMI

Deniz Kuvvetleri Kupası: Çengelköy-Bozcaada-Çeşme (265 DM)

12 Temmuz Cuma16.00: Dz. K.K. 1. Etap Start (Çengelköy)

13 Temmuz Cumartesi-Bozcaada’ya varış /19.00: Dz. K.K. 1. Etap Ödül Töreni
(Konaklama: Bozcaada Limanı)

14 Temmuz Pazar 09.00: Dz. K. K. 2. Etap Start (Bozcaada)

15 Temmuz Pazartesi-Çeşme’ye varış (yarış yok)


Doğu Ege Yelken Haftası / Çeşme ve Çeşme-Didim

16 Temmuz Salı 05.00: 2. Etap Zaman Sınırı (Tüm sınıflar)
- Çeşme Koyiçi 1. Gün ICYC Yarışları (2 yarış)
- Dz.K.K. ve DEYH 1. Gün Ödül Töreni (Çeşme Marina Hayal Kahvesi)

17 Temmuz Çarşamba - Çeşme Koyiçi 2. Gün Yarışları (2 yarış)

18 Temmuz Perşembe 11.00: Çakabey 932 Yarışı Start (Çeşme-Didim)

19 Temmuz Cuma- Didim Varış
- DEYH Ödül Töreni (D-Marin Didim)

Kaynak: TurkSail


devamını oku →

Neyi Kutlayacağız! Denizlerimiz de Limanlarımız da Bizim Değil Artık!

Banu AVAR yazmış...

"Osmanlı döneminde denizlerimizde şehir hatları vapurlarından tutun da tüm yük ve yolcu taşıma hakları yabancılara aitti…

Osmanlı devleti, yabancı devletlere KAPİTÜLASYON hakkı vererek tüm taşıma haklarını yabancı bandıralı gemilere devretmişti..

Türklere deniz ticareti de, yolcu taşımacılığı da, kendi karasularını kullanmak da yasaktı!

Cumhuriyetin ilk yıllarında ardarda gelen isyanlar, ayaklanmalar iç ve dış hainlerin türlü saldırılarıyla boğuştu yeni Cumhuriyet..

20 Nisan 1926’da Lozan Anlaşması çerçevesinde denizlerimizde işletme hakkı Türk milletine kazandırıldı. 1 Temmuz'da bu hak kanunlaştı.


Bu hak ile tüm denizlerimizde, limanlarımızda tüm deniz araçları ve bunların işletme hakları Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının oldu ve Türkiye’nin denizleri Türklerin kullanımına açıldı.


BUGÜN MÜ?


Denizlerde Osmanlı Kapitülasyon şartlarına geri dönülmüştür!

Yük ve yolcu taşıması yabancı bandıralı gemilerle yapılmaktadır.. Yabancı bayraklı gemilerle taşımacılık özendirilmiş, Türk bayrağıyla işletmecilik zulüm haline getirilmiştir..

Şehir hatları işletmesi satılmak üzeredir…

Hemen hemen tüm limanlarımız yabancıların eline geçmiştir.

Amatör denizcilerin teknelerinin arkasında sadece Amerikan bayrağı sallanır hale gelmiştir..

Güney sahillerinde İngiliz, Alman, Fransız şirketlerinin hükmü sürmektedir..

1 Temmuz! 86 yıl sonra deniz işletmeciliğimiz yine Batının elinde! Kabotaj bayramınız kutlu olsun!

devamını oku →

RODOS CUP 2013......Bodrum-Kos-Tilos-Symi-Rodos-Marmaris.

Rodos Açık Deniz Yat Kulübü'nün 20-28 Temmuz'da bu yıl 17.'sini düzenlediği "Rodos Cup 2013" ;Kos adasından başlayıp 5 gün süren yarışın ardından Rodos adasında son buluyor.

Güney Ege Yelken Klübü sizi çağırıyor....


Her gün yaklaşık 5 saatlik yarışların yapıldığı ve gün boyu süren yüksek adrenalin sonrasında varılan adaya yanaşılarak oradaki yaşamın keyfinin çıkarıldığı unutulmaz bir yarışa katılmaya hazır mısınız? Üstelik bir Yelken deneyiminizin de olması gerekmiyor!

Normalde yelken deneyimi, yarış takımı ve yarışmaya uygun belgelere sahip bir tekneniz olmadan profesyonel bir yarış olan "Rodos Cup 2013"e katılamazken Güney Ege Yelken Kulübü yelken severlere sunduğu program ile size yelkenin heyecan dolu dünyası ile tanışma fırsatı sunuyor. 
Hiç bir başvuru prosedürleri ile uğraşmayacağınız bu "yelken ve yarış eğitiminde" Güney Ege Yelken Kulübü'nün organizasyonu ile Bodrumdan başlayıp 1 hafta boyunca 2 farklı ülkede 6 farklı lokasyonda bulunucaksınız. 1 haftanın sonunda 150mil açık deniz deneyiminiz olacağı gibi aynı zamanda da, Federasyona kayıtlı Güney Ege Yelken Kulübü'nden onaylı "Orta Seviye ve Yarış Yelkenciliği Eğitim Sertifikası" nızı alarak sizi de aramızdan bir Yelkenci olarak uğurluyor olacağız. Kendi teknenizi kiralayıp denizlere açılmak için artık tek ihtiyacınız ADB veya size sunacağımız avantajlı fiyatlar ile "*Flotilla Skipper" belgenizi almak."Flotilla Skipper" (bu belge ile yurtdışında dahil istediğiniz yerde tekne kiralayabilirsiniz) 


İster takımını al gel ister tek gel!


6 kişilik ekipler halinde grup olarak da gelerek takım oluşturabileceğiniz gibi, tek gelenleri ise Güney Ege Yelken Kulübü bir araya getirerek sizin için takımlar ouşturabilir. 

20 Temmuz'da başlayıp 28 Temmuz'da son bulacak olan Rodos Cup 2013 için son başvuru tarihi 5 Temmuz, sakın kaçırmayın!


Program:


Türkiye'de Bodrum'dan başlayacak olan maceramız; Yunanistan’ın Kos adasına varışımız ile devam edecek. Kos adasında gezip eğlenip yarışacağız ve daha sonrasında Tilos adasına geçeceğiz. Tilos adasının geleneksel şenliklerine katılacak ve eşsiz plajında yorgunluk atacağız. Hemen devamında Symi adasına doğru yarışacağız. Güneşi Simi adasının egzotik atmosferinde mükemmel lezzetler eşliğinde batırdıktan sonra, doğan güneş ile “sun of the island” Rodos adasına doğru yelken basacağız…

Yarışın son durağı olan Rodos adasında plaj partisi ile yarışın ödül törenine katılacağız. Yeni günün sabahında Rodos adasını keşfe çıkacağız, mükemmel güzellikteki “Old Town” kale içi ve çarşısını gezip adanın diğer tarafında ki görülmeye değer yerleri gezeceğiz ve Rodos’un gece hayatının ışıkları altında günümüzü noktalayıp ertesi gün Ege’nin incisi Marmaris’e doğru yola çıkacağız. Marmaris’te final kokteyli ile hafta boyunca edindiğimiz yelkencilik ve denizcilik tecrübeleri cebimizde, gördüğümüz ve tattığımız lezzetler aklımızda, dostluk ve eğlence dolu zamanlar kalbimizde, bir sonraki yıl görüşmek dileği ile ayrılacağız…

20/07/2013 : Bodrum tekneye katılış ve Kos adasına geçiş (10 NM)
21/07/2013 : Kos adası gezisi ve yarışa hazırlık 
22/07/2013 : Inshore yarış in Kos 
23/07/2013 : Kos – Tilos (33 NM)
24/07/2013 : Free day in Tilos
25/07/2013 : Tilos – Symi (23 NM)
26/07/2013 : Symi – Rodos (24 NM)
27/07/2013 : Free day in Rodos
28/07/2013 : Rodos – Marmaris (22 NM)

Eğitim İçeriği:


Başlangıç seviyesinden itibaren orta seviyesine kadar kıyı ve açık eniz yelkenciliği ve yarış yelkenciliği eğitiminde verilecek eğitimlerin kısaca başlıklraını aşağıda bulabilirisiniz.
-Teknede yaşam
-Tekneyi tanıma
-Yanaşma /ayrılma
-Yelken basma
-Rüzgar ve seyirler
-Seyir taktikleri
-Fırtına taktikleri
-Yarış taktikleri
-Balon/spinneaker kullanma
-Açık Deniz Seyri
-Yelken trimleri
Konaklama teknede yapılır, liman/marinaya yaklaşıldığı için duş ve tuvalet imkanı buralarda da kullanılabilir.

İnanılmaz fiyat: Herşey dahil kişi başı 800 Euro

Fiyata dahil olanlar:
+ Yelken Eğitimi
+ Kaptan
+ Tekne yakıt
+ Liman bağlama ücretleri
+ Teknede konaklama
+ Çarşaf ve tekne temizlik ücretleri
+ Katılım sertifikası
+ 3. Şahıs sorumluluk sigortası (organizasyon süresince)
+ Ekip T-shirt
+ Türkiye giriş-çıkış ücretleri ve Türk transitlog
+ Yunanistan giriş çıkış acente işlemleri ve Yunanistan transitlog
+ Kapıda vize ücreti
+ Yarış organizasyon kişi başı ödemeleri
+ Yarış organizasyon tekne katılım ücreti
+ Bodrum havalimanından tekneye kara transfer
+ Marmaris’ten Dalaman havalimanına karadan transfer

Ekstralar

- Uçuş ve ulaşım ücretleri
- Yemek ve kumanya ücretleri
- Tekneye katılım günü olan 20 temmuzdan önce Bodrumda konaklamak isteyenlerin ve organizasyon bitiş tarihi olan 28 Temmuz'da Marmaris'te konaklamak isteyenlerin otel ücretleri.

Ayrıca Katılımcılara bulunmaz fırsat

Rodos Cup katılımcılarımız isterlerse, 5 günlük eğitim ve 550 Euro fiyatı olan “Flotilla Skipper” ehliyetini bu organizasyon dahilinde ayrıca bir zaman harcamadan ve sadece 250 Euroya alabilirler….

Teknelerimiz:

Allegro : Dehler DB1 yarış teknesi: Kontenjan Dolu
Lady Deniz : Dufour 38 Classic : 3 Kabin 2 wc
Bavaria 38 : 3 Kabin 1 wc

YANINIZDA GETİRMENİZ GEREKENLER:

- Kişisel eşyalarınız
-Güneş Kremi
-Şapka
-Yelken Eldiveni
Bu eşsiz deneyimi ve tecrübeyi yaşamak bu güzel organizasyonun içinde bulunmak için tek yapacağın ilgili telefonu aramak…
Sizleri de aramızda görmek ve bu heyecanı beraber yaşamak için bekliyoruz…

Mobile: +90532 137 89 19
Office: +90252 455 52 48
Rusya ofis: +7 916 564-39-34
Yunanistan Ofis: +30 698 704 9715
guneyegeyelken@gmail.com
devamını oku →

Cahil Cesareti yelken ile dünya turu başladı.

‘Blue Belle’ adlı tekneleriyle 5-6 yıl sürecek büyük bir maceraya atılan Uğur Yavaş ve Maral Ceranoğlu, ‘cahilcesareti.org’ adresinden ayda 1 lira verecek 3 bin destekçi aramaya devam ediyorlar.



Uğur Yavaş ve Maral Ceranoğlu, 5-6 yıl sürecek seyahate 9 Haziran'da  Kaş'dan başladılar..

3 bin destekçi aranıyor

“Blue Belle” adlı  yelkenlinin tüm bakımını kendileri yapan ikili, Yunanistan’da bir süre dinlendikten sonra Cebelitarık Boğazı’nı geçerek Brezilya’ya, ardından da buzullar kıtası Antarktika’ya ulaşacak.
Özgürlük tutkularının peşinden giden ikili yol boyunca uğradıkları ülkelerin sokaklarında müzik ve dans eşliğinde bağış toplayacak. 


Kaş’ta yamaç paraşütü eğitmenliği yapan 1978 doğumlu Uğur Yavaş, öncelikle dünyayı dolaşan türk denizcilerin  kitaplarını okuduğunu söylüyor. İkili sonrasında gerekli eğitimleri almışlar. Bu arada, Bule Belle’i karaya çıkartarak bakımına başlamışlar ve maddi imkânları az olduğu için tüm işleri kendileri yapmaları gerekmiş.
Hayallerini ertelemek yerine peşinden gittiklerini söyleyen Uğur Yavaş;“Kafamıza yatarsa bilmediğimiz bir ülkede yerleşik yaşama geçebiliriz. Ama esas amacımız Antarktika’ya kadar gidip buzul kıtada birkaç ay geçirmek” dedi.  
1980 yılında doğan Maral Ceranoğlu ise, MSGSÜ Sahne Sanatları Modern Dans Sanat Dalı mezunu ve yüksek lisansını 2003 yılında tamamlayarak aynı bölümde 8 sene öğretim görevlisi olarak çalışmış.

Cahilcesareti.orgda yol ve yolculuk hikayelerini paylaşan ikilinin bizlere önemli bir mesajları var...

"Vaktinizi ayırıp bu ikonu tıkladığınıza şimdiden çok teşekkür ederiz. 
TIK ---> http://www.cahilcesareti.org/destek.php
Öncelikle istediğimizin ayda sadece 1 TL'niz olduğunu hatırlatalım. İki 'cahil cesaretli' olarak Blue Bell'le çıkacağımız dünya yolculuğumuzu destekleyip, takip etmek isteyen insanların ayda 1 tl'lik yardımıyla gündelik ihtiyaçlarımızı karşılayacağız.
Büyük, kurumsal sponsorlardan özellikle uzak durmaya çalıştık, büyük firmaları başarımızla tatmin etmektense, kalabalık bir destekçi grubuyla başımıza gelenleri paylaşmak bizim için daha değerli. Hedef odaklı olmayan yolculuğumuzu olabildiğince çok kişiyle, kendi ifademizle paylaşmak istiyoruz.
Bunu yaparken cüzdanınızda eksikliğini hissetmeyeceğiniz bir miktar belirlemeye çalıştık, sıra kalabalıklaşmaya geldi. Sizin desteğiniz, bizim çabamız ve gerçekleşecek bir hayal.

"Neden olmasın" diye düşüneceğinizi umarak "Desteğinize ihtiyacımız var" diyoruz.

"Bu cahiller benim paramla Dünya'yı geziyor" demek istemez misiniz? :)


Şimdiden Teşekkürler!

BlueBelle

Bruce Roberts tasarımı Spray 34 modeli, çelik gövdeli, kotra armalı bir yelkenlidir. Derek Leigh tarafından yapılmış, 1995 yılında suya inmiştir . Derek ve Hülya Leigh “Blue Belle” ile Atlantik okyanusunu iki kere geçmişler, Hülya Leigh “Okyanusta Bir Türk Kızı” isimli kitabında yolculuklarını yazıya aktarmıştır.


devamını oku →

Tolga PAMİR, geçmiş olsun....

220 deniz mili mesafeli solo Trofe MAP mücadelesi için geçtiğimiz Perşembe günü “Mini”sınıfındaki filo ile Fransa’nın Douarnez kentinden start alan yelkencimiz Tolga Pamir, İngiltere sularında büyük bir kaza atlattı. 

Oldukça zorlu parkurda teknesi kayalıklara çarparak parçalanan Pamir, İngiliz Sahil Güvenlik ekipleri tarafından helikopterle kurtarıldı.Olayla ilgili elimizde henüz fazla bilgi yok. 

Helikopter destekli bir hava operasyonuyla kurtarılan yelkencimizin sağlık durumunun iyi olduğunu öğrendik.


Kaynak: TurkSail
Fotoğraflar: KERYS Gildas HEMON

Tolga PAMİR 2011 de Türkiye'yi; 4400 millik Mini Transat okyanus geçiş yarışında temsil eden ilk kişi olmuş ve yarışı 33.sırada tamamlamış idi..

Bu geçişe ilişkin gazete haberini hatırlayalım...
Fransa’nın La Rochelle kentinden 25 Eylül'de başlayan ve değişik ülkelerden toplam 79 yelkencinin katıldığı Mini Transat yarışında Türkiye’yi temsil eden Tolga Pamir Atlantik okyanusunu 6,5 metre boyundaki Yakamoz adlı yelkenlisiyle tek kişi ve hiçbir yardım almadan geçmeyi başardı. TUR737 yelken numarasıyla yarışan Pamir, Yarışta 4 400 deniz mili (7 800 km) mesafeyi kat ederek Brezilya’nın Bahia kentine ulaşması ile yarışı 33’üncü sırada tamamladı.


18 Tekne terk etti

Seri ve Prototip olmak üzere iki sınıfta toplam 79 tekne 25 Eylül günü Fransa’nın La Rochelle kentinden yola çıktı ama Brezilya’nın Bahia limanına ancak 61’i varabildi. Direği kırılan, salması kopan, dümeni parçalanan ya da buna benzer nedenlerle 18 tekne mücadeleden çekilmek zorunda kaldı.
Kendini bitiş çizgisine odaklayan ve teknik sorunlar yaşadığını söyleyen Pamir “Limana ayak bastığımda tüm bitkinliğime rağmen inanılmaz bir macera yaşadım ve büyük bir denizcilik dersi aldım” dedi.

Haberleşmesi kesildi

Portekiz’e bağlı Maderia adasından başlayan ikinci etabın ikinci günü Tolga Pamir’i elektroniklerde yaşadığı sorunlar zorladığı söyledi. Geçtiği fırtınada anteni kopmuş, kablosu ise kavrulmuştu. Dolayısıyla gerek rakipleriyle gerek organizasyonla tüm iletişimi koptu. Ne onlarla haberleşebildi ve ne meteorolojik raporları alabildi. Yelkencimiz kelimenin tam anlamı ile Atlantik’in ortasında tek başına kalmıştı.

Türk gemisinden haber aldı

Ama asıl sıkıntı Maderia’dan sonra, ikinci etabın başlarında ortaya çıktı. Anteni kırıldığı için tüm iletişimi kesilen Pamir, Fransız sevgilisinden ve çocuğundan haber alamadı.
Kendini inanılmaz kötü hissettiği bir anda uzağında “Hanji Istanbul” adlı bir kargo gemisi gördünü söyleyen Pamir, yedek telsiz anteniyle iletişim kurabileceği bir mesafede olduğu için gemiye çağrı yaptı. Geminin kaptanı uydu üzerinden Stephanie'ye bir e-posta attı, yelkencimizin iyi olduğu mesajını verdi ve durumlarını sordu. Gelen cevabı Tolga’ya iletti. Bu iletişim; Tolga Pamir’e moral kaynağı olduğunu söyledi.

Charente-Maritime/Bahia Transat 6,50 yarışını tamamlayarak Atlantik Okyanusu'nu Mini 6.5 ile geçen ilk Türk sporcusu olma unvanını kazanan Tolga Pamir'in yarış görüntülerini video da izleyebilirsiniz..

1975 İstanbul doğumlu Tolga Pamir; optimist, 3.80, kadet sınıflarında yarıştı. 
Sekiz yıldır Fransa'da yaşıyor. 
Yakamoz, bir mini transat 6.50 teknesi. 
Tolga Pamir tarafından kabuk olarak alınıp tamamlandı ve TUR737 yelken numarasıya yarıştı.
Yarış sonrası Yakamoz satıldı ve şu an Kaya TUR 581 ile yarışlara hazırlanıyor. 
Güncel gelişmeler, sporcunun ve teknenin sponsoru Kaya ROPES sayfasından takip edilebilir..

.



devamını oku →

Polonya Rs:x Şampiyonasında Kürsüye Çıktı.

Dilara Uralp , Polonya Sopot'da 06-09 Haziran 2013 tarihlerinde yapılan Polanya RS:X şampiyonasına katıldı.


14 bayan sporcu arasından U19 kızlarda 1. ve U21 kızlarda 2. olan Dilara Uralp kişisel   internet sitesinde geçmişini "Ben Dilara Uralp. 9 yaşımdan beri sörf yapmaktayım ve 10 yaşımdan beri yarışlara katılıyorum." olarak anlatan Dilara, 17 yaşında ve lise öğrencisi, İzmir'de yaşıyor..


Çeşmealtı Rüzgar Sörf Kulübü’nden Dilara Uralp 2010 yılında Dünya İkincisi Olarak Podyuma Çıktı.
10-15 Nisan tarihleri arasında Fransa’nın Hyeres kentinde gerçekleşen ve Almanarre plajında yapılan şampiyonada;  17 Yaş altı Gençler”de Dünya İkinciliği kazanan Dilara Uralp, 20 Yaş Altı Gençlerde de Dünya 6’ncısı oldu ..Şampiyonaya 17 ülkeden 128 sporcunun katılımı ile yapılmış idi.

RS:X, ISAF bünyesinde oluşturulmuş bir rüzgar sörfü sınıfıdır. 2008 de olimpik olmuştur..

Rüzgar sörfü genellikle iki ile beş metre arasında yüzer bir tahta ve hareketini tek bir yelken ile sağlayan su üzerinde yapılan bir yelken sporu dur. Yelken grubu tahtaya her yönde serbestçe dönebilen esnek bir mafsal ile bağlıdır. Dümen ile yönlendirilen bir yelkenli den farklı olarak rüzgar sörfü direk ve yelkeni döndürülerek, eğilerek ve tahtasının üzerine basılarak yönlendirilir.
Rüzgar sörfü sporu hem yelkenli hem de sörf sporlarının temel öğelerini birleştiren ve kaykay, snowboarding, su kayağı, wakeboard gibi diğer bazı sporların da atletik olarak belirli bazı öğelerini paylaşan bir spordur. Her ne kadar bir yelkenli teknenin küçültülmüş hali gibi bir görüntü verse de, rüzgar sörfü başka hiçbir yelkenli tekne tasarımının teklif edemeyeceği deneyimler sunar; Rüzgar sörfü yelkenli tekneler arasında dünya hız rekorunu elinde tutmaktadır. Rüzgar sörfünde zıplanabilir, ters taklalar atılabilir, kişi kendi etrafında hızlı dönüşler yapabilir ve diğer başka hiçbir yelkenlinin yapamayacağı serbest stil hareketler gerçekleştirilebilir. Her ne kadar rüzgar sörfü yapabilmek için dalga gerekmese de dünyanın en büyük dalgalarına ilk binenler yine rüzgar sörfçüleri olmuştur. 
Rüzgar sörfü hız, slalom, etap yarışı, dalga, süperX ve serbest stil olmak üzere birbirinden farklı bazı disiplinleri içerir.
Rüzgar sörfü her ne kadar 0 ile 95 km/saat hızında esen rüzgarlarda yapılabilse de birçok eğlence maksatlı yelkenci için 25 ile 45 km/saat arası hızlarda esen rüzgarlar ideal olarak suyla teması en aza indiren kızaklama şeklinde seyir şartları sağlar. Daha hafif esen rüzgarlar yer değiştirme şeklinde seyir ile sonuçlanır.

devamını oku →

15-16 Haziran Marmara Kupası’nda start Moda’dan verilecek..

Asmalıada yaklaşık Koordinatı:
40° 38’,000 N; 027° 45’,500 E
Türkiye Açıkdeniz Yarış Kulübü’nün (TAYK) 38 yıllıkbir klasiği olan Marmara Kupası, Moda Deniz Kulübüişbirliğinde 15-16 Haziran tarihleri arasında yapılacak.
Cumartesi günü Moda Deniz Kulübü önünden start alacak yatlar, Asmalı Ada dönüşlü 125 deniz milimesafeli rotalarını Ataköy Marina önünde tamamlayacak.
Yılın uzun rotalı ilk mücadelesi olan TAYK-MDK Marmara Kupası her zaman olduğu gibi yarış filosu için bir anlamda Temmuz ayında yapılacak Deniz Kuvvetleri Kupası ya da yaygın adıyla “Büyük Yarış” için “hazırlık” niteliği taşıyor. 
Ancak zorluk seviyesi bize göre İstanbul’da başlayıp Çeşme’de sona erecek Büyük Yarış’tan daha yüksek. Zira hava güneyli de olsa, kuzeyli de olsa Marmara Kupası’nda toplam uzunluğu yaklaşık125 deniz mili olan rotanın yarısının orsa seyirde gerçekleşecek olması bu zorluğu yaratan en önemli unsur. 

GÜVENLİK EKİPMANI BULUNDURMAK ZORUNLU

Bu yıl Marmara Kupası’nın Yarış İlanı’nda Tekne Takip Sistemi (TTS) dışında iki nokta dikkat çekiliyor. İlki “güvenlik” konusunda…
Daha önce zorunlu tutulmayan can salı, fırtına floku ve can yeleği gibi ekipmanlar bu kez yarış şartıolarak aranıyor. Start öncesi tüm ekipler can yeleklerini giymiş olarak MDK iskelesindeki Yarış Komitesi’nin önünden geçecek, bu geçiş sırasında can salı ve fırtına floklarını gösterecekler. Yapılan kontrollerde güvenlik ekipmanının eksik olması diskalifiye nedeni olabilecek.

TÜM SINIFLARA AYNI ROTA

Diğer değişiklik ise rota konusunda göze çarpıyor. Önceki yıllarda farklı rotada yarışan Destek sınıfı bu yıl eklenen Gezgin sınıfı ile birlikte IRC’lerle aynı rotada yelken basacak.
Yarışın startı 15 Haziran Cumartesi günü saat 10.00’da beş dakika uyarısıyla Moda Deniz Kulübü’nden verilecek. Marmara Adası’nın önündeki Asmalı Ada’yı iskelelerinde bırakacak tekneler dönüşe geçecek ve Ataköy Marina önünde finiş yapacak.
Start günü saat 19.00’dan sonra uyarı işareti verilmeyecek yarışın zaman sınırı da 17 Haziran Pazartesi günü saat 06.00’da dolacak.
TAYK yönetimi, Deniz Kuvvetleri Kupası ve DEYH (Doğu Ege Yelken Haftası) yarışlarında da geçerli olacak ISAF-OSR Ek-C ve Man Over Board (MOB) ile ilgili dokümanların incelenmesini istedi.


KAYITLAR YARIN KAPANACAK

Start sıralaması 13 Haziran Perşembe günü (yarın) saat 17.00’da kapanacak kayıtlardan sonra ilan edilecek.
MDK Marmara Kupası ve daha sonra yapılacak MDK Kupası (Sonbahar Kupası I) yarış sonuçlarıModa Deniz Kulübü Trofesi’ni oluşturacak. Ancak değerlendirmeye girmek için 2 yarışa da katılmakgerekiyor. 

Kaynak:TurkSail

devamını oku →

Dünyayı Dolaşan 5.Türk Denizci..

"Yosunu yapmamın nasıl hayatımı değiştirdiğini, bana neler kazandırdığını da bu kitaba yansıtmaya çalıştım."



1933’te İstanbul’da doğdu, çocukluğunu Büyükada’da geçirdi.Columbia Üniversitesi’nde Bilgisayar Mühendisliği alanında doktorasını tamamladıktan sonra New York’ta çeşitli üniversitelerde ders verdi. New York Üniversitesi Bilgisayar Bölüm Başkanı iken dünya seyahati yapmaya karar verince kiraladığı bir atölyede 10 metrelik bir tekneyi imal etmeye başladı. Yosun adını verdiği teknesinin yapımını 5 yılda tamamladı.Dünya seyahatine Yosun adlı teknesi ile 1987 yılında başlamış, 8 Aralık 1995 tarihine kadar devam etmiştir. New York'ta üniversitede kürsü başkanı olduğu için seyahatini okulundan fırsat bulduğu sürece etap etap tamamlamıştır. 6 yıl 7 ay süren bu yolculukta Akkoyunlu, 302 gün seyir yaparak dünyayı dolaşmıştır. Akkoyunlu'nun boyu 2 metre olduğu için "Yosun"un güverte tasarımı özel olarak yapılmıştır. Kamara yüksekliği ise 2 metre 10 santimdir.

Dünya turunu tamamladıktan sonra teknesini denizi seven Türk gençlerine armağan etmek istemiş ve Osman Atasoy'un tavsiyesi ile daha önceden hiç tanımadığı Tonguç Tokol ve Yeşim Tokol'a bedelsiz olarak vermiştir. Yosun'un yapımı ve dünya turunu Deniz Çingenesi adlı kitabında anlatmıştır. ISBN 9789944020114

"Bana dün gibi geliyor ama Yosun'un yapımına başladığımdan beri 30 yıl geçmiş.Denize ineli 22, dünya turuna çıkalı 18, ilk turu tamamlayalı 11 yıl olmuş. O zamandan beri Yosunun öyküsünü kitap olarak toplayıp yazmak bana zor geldi. Yelken dergilerine verdiğim birkaç yazıyla, bir iki röportajla yetindim. Yosunu yapmayı da, onunla okyanuslara açılmayı da daha çok kendimi tanımak, kim olduğumu anlamak güdüsüyle yaptım. Denizde, özellikle uzun yollarda yalnız olmayı yeğledim.Aslında epey söyleyecek şeyim var.Beni düşündüren, tekne yapmayı aklından geçirenler. Zorlukları büyüten "kendime özgü üslubumla" onları ürkütüp vazgeçirmekten korkuyorum. Ama sonuçta, böyle mantıksız bir işe girişecek insan zaten bir kitap okuyup vazgeçmez diye düşünüyorum."

YOSUN


Tasarım: Bruce Roberts 36
Yapım: Eralp Akkoyunlu tarafından
Yapım yeri: New York
Malzeme: Fiberglas
Boy: 11,70 m.
Su hattı: 9,15 m.
En: 3,47 m.
Su çekimi: 1,75 m.
Deplasman: 11 ton
Safra: 3,5 ton
Yelkenler: Ana yelken, cenoa, ikiz trinket
Yelken alanı: 105 m2
Makine: 38 HP
Yakıt kapasitesi 550 Lt.
Su kapasitesi 250 Lt.
Seyir donanımı: Otopilot, GPS, VHF, derinlik göstergesi.
Donanım: Irgat, 7 ad. vinç, 5 ad. çıpa, şişme bot ve 5 HP motor.
Omurganın kuruluşu: 4.Temmuz.1976
Denize iniş: 14.Ağustos.1985

Tura başlangıç: 19.Ağustos.1987 Grenada’ dan.
Turun bitimi: 8.Aralık.1995 Grenada’ da.
Yapılan yol: 25.210 Mil ( 16.880 Mil yalnız )Toplam 33 ülke ve 219 seyir günü.

Fotoğraf albümü için buraya tıklayınız..



devamını oku →

Yelken Sporu

İnsanoğlunun suyun kaldırma kuvvetinden istifade ederek kullandığı teknelere rüzgarın enerjisini de eklemesiyle oluşan ve önceleri bir ulaşım biçimiyken sonra doğayla mücadelenin ağır bastığı bir faaliyet halene gelen spor dalı. Özellikle açık denizlere kıyısı olan ülkelerin benimsediği yelkenli tekneler, ulaşım ve savaş amaçlarıyla da kullanıldı. 

Yelkeni, bir spor dalı olarak benimseyen ilk ülke İngiltere’dir. 1693 yılında Seamark Cub adında bir kulübün kurulmasından sonra yelken sporu dünyanın diğer ülkelerine de yayıldı.

Bu spor; deniz sporlarının en zevklisi ve en çok yapılanıdır. Yelken sporu küçüklü büyüklü çeşitli teknelerle yapılır.

19. yüzyılın ikinci yarısında ise, yatların katılması ile ciddi gelişme göstermiştir.


Ülkemizde 1850 senelerinde ilk filizlerini veren yelken sporu, dönemin Büyükada, Moda ve Yeşilköy sahillerindeki kulüplere bağlı yat sahiplerinin aralarında yaptığı yarışlar ile başlar.
1914-1923 seneleri arasında, çeşitli savaşlar nedeni ile durulan yelken faaliyetleri 1923 senesinde Yelken, Kürek ve Yüzme dallarını kapsayan Su Sporları Federasyonu’nun kurulması ile tekrar güncelleşmiştir.1957 senesinde Yelken branşı Su Sporları Federasyonu’ndan ayrılarak 25 Mayıs 1957’de Türkiye Yelken Federasyonu resmen kurulmuştur.Ancak Türkiyenin 1907 senesinde kurulmuş olan Uluslar Arası Yat Yarış Birliğine üyeliği çok daha önce, 1932 gerçekleşmiştir. Uluslararası Birlik ise, diğer spor teşkilatları düzenlemelerine uyarak, 1996 senesinde adını Uluslararası Yelken Federasyonu (Internartional SAiling Federation = ISAF) olarak değiştirmiştir.

Bugün yelken sporuyla uğraşan, pekçok şehrimizde çok sayıda spor kulübü vardır. 
Yelken yarışları, yarışmacıların tekneleri ile belirli bir yönde, çevresinden dolaşmaları gereken şamandıralarla tespit edilmiş bir güzergah üzerinde veya tanımlanmış coğrafi rotada yapılır. 

Türkiye'de, günümüzde yarışmalara açık yelken sınıfları şunlardır: 

International One Metre (IOM)
Optimist
Laser
470
420
Pirat
Dragon
Finn
RS-X
Techno 293
Funboard
Kiteboard
devamını oku →